L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Montgat, espai clau per a la gestió ciutadana

Dimecres, 2 de juliol de 2025

L'OAC disposa d'un autoservei per obtenir el volant d’empadronament individual de manera ràpida i senzilla.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Montgat es consolida com el principal punt d’informació i suport per a la ciutadania que necessita realitzar tràmits amb l’Ajuntament. Tant de manera presencial com telefònica, l’OAC ofereix un servei proper i eficient per resoldre consultes i facilitar gestions administratives.

Un dels serveis centrals que s’hi ofereixen és el Registre General Municipal, on es poden presentar sol·licituds i documents relacionats amb qualsevol àmbit de competència municipal. Un cop registrats, aquests documents són derivats als departaments corresponents per a la seva tramitació.

Entre els tràmits més habituals que es poden gestionar a l’OAC hi ha les reclamacions, queixes i suggeriments, la tramitació de matrimonis civils, o les inscripcions a serveis i activitats municipals, entre d'altres.

A més, l’OAC actua com a finestreta única, permetent presentar escrits, sol·licituds i comunicacions dirigits a òrgans de l’Administració General de l’Estat, de la Generalitat de Catalunya, d’altres comunitats autònomes o d’altres ens locals, facilitant així la relació entre ciutadania i administracions públiques.

Des de l'OAC també s'ofereix acompanyament i suport a la tramitació electrònica a la ciutadania, una opció cada cop més utilitzada per part de la població, sobretot entre el col·lectiu de la gent gran, o persones nouvingudes que no coneixen l'idioma. 

Pel que fa al padró municipal, l’OAC gestiona volants i certificats d’empadronament –individuals, col·lectius i històrics– així com altes per naixement, canvis de domicili i de residència. Com a novetat, l'OAC ofereix un autoservei per obtenir el volant d’empadronament individual de manera ràpida i senzilla, de manera que aquest tràmit es pot fer de manera immediata per a qualsevol persona resident a Montgat.

Els horaris d’atenció presencial són de dilluns a divendres, de 9 h a 13 h sense necessitat de cita prèvia, i de 9 h a 14 h amb cita prèvia. A més, els dijous a la tarda s’ofereix atenció de 16 h a 18 h, excepte durant el mes d’agost.

Per a qui prefereixi fer gestions en línia, el consistori posa a disposició el Portal de Tràmits municipal, des d’on es poden dur a terme nombrosos tràmits de manera telemàtica i còmoda.

Darrera actualització: 2.07.2025 | 11:43