Mitjançant aquest servei el ciutadà que disposi del carnet de la biblioteca té la possibilitat de treure gratuitament un total de 30 documents durant 30 dies .
El carnet de la biblioteca és la targeta que identifica al ciutadà com a usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona. Permet utilitzar els serveis propis de la biblioteca i a més gaudir d'avantatges en l'àmbit de la cultura.
Per sol.licitar el carnet es pot fer de dues maneres:
Em ambdós casos, s'haurà de presentar el DNI (o qualsevol altre document oficial) per acreditar la identitat. En el cas dels menors de 14 anys, hauran de presentar el DNI del pare o de la mare que se'n faci responsable.
(Tenir el carnet suposa acceptar les normes de funcionament de la biblioteca.)
Vençut el termini de préstec, els documents poden ser renovats fins a 3 vegades, sempre i quan cap altre usuari no l'hagi reservat. La renovació es pot fer a la biblioteca, per telèfon, per correu electrònic o per internet a través de la pàgina: http://sinera.diba.cat (espai personal / el meu compte).
Els usuaris que disposin de correu electrònic podran rebre avisos de: reserva disponible, avís de cortesia (recordatori dels documents a retornar) i reclamació de documents.
Si l'usuari vol un document que no es troba a la biblioteca, es pot sol.licitar a través del servei de préstec interbibliotecari, del qual cal abonar les despeses de transport (1,20€).
La biblioteca ofereix préstecs especials de documents a aquelles entitats (escoles, associacions, ...) que ho sol.licitin.