Escrit del mes de desembre de 2025

En el darrer Ple municipal, el nostre grup va votar en contra de les noves ordenances fiscals, per coherència i per responsabilitat.
Fa poques setmanes, el govern va aprovar un Pla Econòmic Financer que advertia de la necessitat de corregir el desequilibri estructural de les finances municipals i recollia recomanacions molt clares: ajustar els ingressos de manera prudent, reduir la dependència del romanent i evitar noves despeses recurrents.
Les ordenances que ara es proposa ignorar bona part d'aquests criteris i deixen de banda una fiscalitat més justa i social. S'opta per augmentar impostos i reduir bonificacions sense garantir que aquests esforços repercuteixin en els millors serveis per a la ciutadania.
Defensem una altra manera de gestionar: amb planificació, transparència i mirada social. Apostant per captar més subvencions, millorar la gestió dels recursos i aplicar criteris de sostenibilitat i equitat.
El nostre vot contrari no és per sistema, és un acte de coherència amb el que sempre hem defensat: unes finances municipals sòlides, però al servei de les persones.
Continuarem fent una oposició constructiva, rigorosa i compromesa.