A l'Àrea de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Montgat podem trobar els següents departaments:
Intervenció Municipal que té com a tasca principal el control i la fiscalització interna de tots aquells actes, documents o expedients de l'Ajuntament de Montgat dels que sen derivin drets i obligacions de contingut econòmics (ingressos i despeses), en els termes establerts en els articles 213 a 222, del capítol IV (Control i fiscalització) del Títol VI (Pressupost i despesa pública) del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL). Així com dur a terme i desenvolupar la comptabilitat financera i el seguiment, en termes financers, de l'execució dels pressupostos d'acord a les normes generals i aquelles dictades pel Ple de la Corporació. En aquest sentit i entre d'altre legislació s'estarà a allò recollit en el Capítol III (De la comptabilitat) del Títol VI (Pressupost i despesa pública) del TRLRHL.
Els expedients més rellevants d'aquest departament són:
Tresoreria Municipal té com a missió principal custodiar tots els diners i valors de l'Ajuntament, i efectuar el pagament de les obligacions reconegudes per l'Ajuntament en el seu venciment.
Les principals funcions segons l'article 196 en el Capítol II (de la tresoreria de les entitats locals) del Títol VI (Pressupost i despesa pública) del TRLRHL són:
Segons conveni de delegació entre aquest ajuntament i l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona (ORGT), l'Ajuntament té delegada la gestió de determinats tributs i altres ingressos de dret públic, en període voluntari en alguns casos i tota la recaptació en via executiva. Cliqueu aquí per consultar la informació de l'OGRT.
Regidor-Delegat de Recursos Econòmics: Carlos Benito Molinero
Edifici de l'Ajuntament de Montgat. Plaça de la Vila, s/n.
Telèfon: 934 69 49 00